ללא הסכמת האופוזיציה: נבחרו סגנים זמניים ליו"ר הכנסת

איתי גדסי No Comments on ללא הסכמת האופוזיציה: נבחרו סגנים זמניים ליו"ר הכנסת

עפ"י ההחלטה שאושרה בוועדה, מטעם הקואליציה יכהנו כסגנים זמניים: ח"כ צבי האוזר, ח"כ אמלי חיה מואטי, ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי
וח"כ יבגני סובה

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך החליטה להמליץ למליאת הכנסת לבחור סגנים זמניים ליו"ר הכנסת, האופוזיציה התנגדה לבחירה, וביקשה להסיר את שמו של ח"כ יעקב אשר מסיעת יהדות התורה מרשימת סגני יו"ר הכנסת.

עפ"י ההחלטה שאושרה בוועדה, מטעם הקואליציה יכהנו כסגנים זמניים:
ח"כ צבי האוזר (מסיעת תקווה חדשה)
ח"כ אמלי חיה מואטי (מסיעת העבודה)
ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מסיעת מרצ)
וח"כ יבגני סובה (מסיעת ישראל ביתנו)

בנוסף לסגנים הזמניים המכהנים היום עפ"י החלטת הוועדה המסדרת:
ח"כ איתן גינזבורג (מסיעת כחול לבן)
ח"כ מנסור עבאס (מסיעת רע"מ)

ובנוסף לסגנים המכהנים מטעם האופוזיציה:
ח"כ דוד ביטן (מסיעת הליכוד)
ח"כ אחמד טיבי (מסיעת הרשימה המשותפת)
ח"כ יעקב מרגי (מסיעת ש"ס)

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר, בהמשך להחלטת הוועדה המסדרת, "הקואליציה ביקשה להגדיל את מספר סגני יו"ר הכנסת כך שלקואליציה יהיו ששה סגנים ולאופוזיציה חמשה סגנים. בשל דרישת תקנון הכנסת כי הגדלת מספר הסגנים תאושר בוועדה ברוב של שלושת רבעים מחברי הוועדה, ומכיוון שהאופוזיציה טרם שלחה את חבריה לכהן כחברי הוועדה, לא ניתן להגדיל את מספר הסגנים. בשל כך, יו"ר הוועדה הציע למנות סגנים זמניים".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר "אני שמח להביא פתרון לסוגיה שבמחלוקת בחצי השנה האחרונה, פתרון מאוזן בין הקואליציה לאופוזיציה". יו"ר הכנסת אמר כי הוא "מצפה מסגני היו"ר לנהל את דיוני המליאה בשיקול דעת. מוסד הנשיאות אינו מוסד פרטי. אני ינחה את סגני היו"ר למנוע שיח פוגעני ואלים".

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר "אנחנו מתנגדים באופן מוחלט להצעה. כאשר יו"ר הכנסת מביא הצעת של יו"ר הכנסת, תמיד הם הובאו בהסכמה והאופוזיציה תמכה בהצעה. ההתעקשות בעיקר של תקווה חדשה וישראל ביתנו, הביאה לכך שבפעם הראשונה נרמסו כל הכללים החל ממינוי ועדות שלא עפ"י המפתח הסיעתי, הקמת ועדות חדשות לקואליציה, התערבות בראשות ועדות של האופוזיציה, שינויי תקנון בלי שכלל דיברו איתנו".

ח"כ לוין הוסיף ואמר "יש צורך למנות מזכיר כנסת ויש חשש שלא יהיה לקואליציה רוב ולכן מרחיבים את הנשיאות באופן שיהיה לקואליציה רוב בנשיאות. זה מעשה לא ראוי, לא מכובד והמשך דורסנות חד צדדית ואנטי דמוקרטי".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) השיב ליו"ר הכנסת ואמר כי "מוסד הנשיאות אינו מוסד פרטי שלך, כאשר הייעוץ המשפטי הורה לך להחזיר הסתייגויות שהצעתי, אותם הסרת, לא כיבדת את החלטת היועמ"ש, כך גם כאשר אתה מוציא אותי ואת חברי לאופוזיציה בלי שקראת לנו שלוש קריאות. אתה מתנהג כאילו הכנסת הוא המוסד הפרטי שלך. אתם הופכים את הכנסת ללעג ולקלס. את כל מכבדי אכבד".

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מסיעת מרצ) אמרה "עוד תקרת זכוכית נפרצה, ואני אהיה האישה הערבית הראשונה שתכהן כסגנית יו"ר הכנסת".

ח"כ קרן ברק (הליכוד) הלינה על כך שיו"ר הכנסת ומנכ"ל הכנסת "מחליטים לבדם לסגור התכנסויות ושדולות. אם הייתה החלטה כזו מתקבלת ע"י משרד הבריאות או של ועדת הכנסת, ניחא. ההחלטות מתקבלות פה כמו מנכ"ל של חברה פרטית. אנחנו נבחרי ציבור ולא שכירים של יו"ר הכנסת".

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה): "בכל מדינת ישראל יש רק מסעדה אחת שסגורה, זה בכנסת. בכל העיר פתוח. כל מסיבות הסילבסטר התקיימו ללא מגבלות אבל בכנסת אני לא יכול לשבת עם מוזמנים שלי. תגידו מראש אחות של מי תמונה למזכירת הכנסת. למה אתם עושים משחקים?"

יו"ר הכנסת השיב לח"כ פינדרוס "ככה אתה חושד בי?"
ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) קרא ליו"ר הכנסת, שלא לבחור מזכיר חדש לכנסת, עד שלא תהיה נשיאות קבועה לכנסת.

כאמור, הוועדה אישרה להמליץ למליאת הכנסת לבחור ארבעה סגנים ליו"ר הכנסת.



0 תגובות